kalau tak kuat???

Ni gua nak luah apa gua rasa skarang ni. Gua tak kesah la kalo ada orang nak kutuk ke,or tak suka dengan apa yg gua nak bedal tulis dalam ni.sebab??ni blog gua!! tangan gua yg naip,so gua punya suka la kan..huh!! bongkak giler ayat kan..muahahaha.. :p

Ekceli dalam dua tiga arini ni, gua sebenar nya tak brapa ok.but gua pretend to be the most OK people in the world.Muahahaha..sapa pun tak prasan gua ekceli KO and really2 down.Lepas satu, satu lak dugaan yang hempap badan dan pala gua ni.

1st cite clash dgn tuuttt..[kan da tanak mention his name]..argh..gua rasa down sgt2 la..baru je sabtu gua jumpa dia,teman dia dinner..tup2..senin malam tu dia cakap we need to clash.kita kena pisah coz dia takleh tahan becinta jarak jauh.adoiii...tuhan je yang tau apa gua rasa time tu..tekejut, sedih,bengang, nyesal mcm2 ada la..tapi gua tak salah kan dia.. mungkin dia rasa tu yg tebaik untuk kami.lagipun like wat he said, if jejauh sorang sana,sorang sini,mcm2 leh jadi .tu smua out of control..dia just nak yg the best utk gua and he think dis is the best. so,gua nak cakap pe lagi.gua redha je la..n till now gua still trying hard to be OK as usual..

2nd lak, dah la malam tu gua stil shocked pasal tuut tu kan..pagi2 nye lak dgn mata yg bengkak gua dapat call dari MARA suruh gua setel kan gak duit yg gua pinjam masa study dulu. ekceli tak banyak dah.total balance ada RM2639 je..ikut2 banyak puluh2 ribu..tapi sebab gua da dapat pengurangan and da bayar skit,ada je lagi baki banyak tu. Akak MARA tu cakap gua nye baki tetunggak ada 2k. so gua kena setel dalam masa 14 ari ni.hah!!! mana gua nak cekau duit ni??perlu ke gua rompak bank?? gadai barang kemas gua or pow orang yang ada duit???
gila ko 14 ari je dia kasi. ni pun salah gua gak gak..tetiap2 bulan ada yg gua tak bayar.bukan gua tak bayar langsung k.gua bayar cuma skit2 sebab gua tak mampu la.tapi ok gak gua bayar even skit dari gua tak bayar lansong  macam orang lain kannnnn... tapi takpe,smalam gua da slamat bayar 1k and balance tu insyaAllah dapat gaji ni gua setel kan tros smua la.so,leh tutup acc dgn MARA dah. Lu jgn nak cari2 gua lagi dah pasni.

Hadoii..cuba korang bayangkan pe perasaan gua?? dengan sakit sebab tuut pastu pagi2 nye kena cakap dgn orang MARA lak.Siap kena pikir mana gua nak rembat duit lagi nih. YA ALLAH..tuhan je yang tau macam nak gila je gua rasa. Depan mak gua, gua jadi otomen pink. gua pretend gua ok je macam tade pape jadi. tanak dia risaukan gua.
Kalau la gua tak kuat....gua rasa Tuhan takkan duga gua camni kan? sebab dia tau gua leh tahan, gua leh trima and redha la Dia bagi gua rasa smua ni. Yihaaaa....gua memang sokrang yang amat penyabar... akhir kata dari gua..

BESABAR LA DENGAN SMUA UJIAN DAN DUGAAN DARI ALLAH, SEBAB ALLAH HANYA MENGUJI ORANG YG DIA TAU MAMPU DAN DIA SAYANG..JANGAN MENGELUH SKIT PUN. KALAU NAK NANGIS TAKPE..MUAHAHAHA...!!!! (^_^)

2 comments:

doyah said...

gua singgah sinih :P

CikRangers (CR) said...

eh..doyah bkn slalu jalan2 kt blog terbang tu ke?hihhii..tq singgah2 sini ye... (^_^)