gosip makcik2

Entri kali ini adalah versi loghat utara.So,lembut2 kan lah lidah ampa smua nak baca naa..hihihh (^_^)

Aku kan.kadang2 ada gak tepikiaq.Bila aku dah tua nanti kan..adakah aku mesti jadi macam makcik2 yang petang2 suka dok pi umah kawan2 depa pastu dok buat gosip petang sambil dok mencicah mampelam dengan kuah rojak. Hurm..kalau pikiaq memang  nak tegelak pun ada gak la.Benda lambat lagi nak jadi kan.dah aku pi sakan dok pikiaq awai2.

Yang boleh buat aku pikiaq camni bukan apa.Tiap2 petang aku dok balik qeja kan,aku mesti lalu kot kawasan2 umah kampung before sampai taman umah aku.Haa..kat sini la aku syok dok ushar makcik2 dok ataih pelantaq bawah pokok pelam,dok minum2 kopi sambil dok bergosip.Ish..satu ari nanti mau aku ambik gak gambaq makcik2 ni time depa dok bergosip tu.Slamat aku tak tepikiaq nak ambik ja time lalu depan tu.

Yang jadi persoalan aku skarang kan,memang semua wanita bila dia tua nanti,akan jadi macam makcik2 ni ka?Tapi aku tengok mak aku tak pun.Maybe pasai mak aku dia rock skit kot sebab dia dok berkepit dengan anak dia yang kuat merapu macam aku ni.wahahahha..weh...i p karoke pun i angkut mak i wokeh..even mak i tak sing2,tapi dia layan ja anak2 dia dok buat gila dalam tu.hihhihih..

Back to the topic,apa lah agak nya yang makcik2 ni smua dok sembang2 gosip2 ha?Aku kadang2 tringin gak nak join depa ni sembang.Tapi macam takut ja,Bukan apa,ada aku dengaq orang kata anak dara tak elok sampuk dengaq orang tua dok sembang.huhuhuhu..So,dari nak kena sound buta ja,baik aku usharr dari jauh ja.

Ampa rasa2 ampa tau dak apa yang makcik2 ni dok sembang???Kalau ampa tau meh share dengan aku naa..aku betoi2 nak tau sangat ni.Depa sembang pasai baju kurung ka..ayam ka..itik ka.SHAHIR AF8 ka..wakakakaka..mana nak tau kan makcik2 ni layan AF wokeh.. (^_^)

pergh..nenek ni steadyy arr..pasang api lilin dengan rokok..nenek,say taknak to rokok k..!!

No comments: