cinta itu ibarat bra a.k.a coli

Ngeeeee...lagi kelucahan terserlah pada tajuk entri ini.Tapi bukan itu niat hamba ya.Hamba hanya ingin berShare something.


Tadi masa dok skodeng2 belog orang lain kan, aku sempat skodeng belog terbangtinggitinggi.com. To korang yang tak penah baca belog dia,aku suggest pi la ushar2 ok.Belog dia very  the santai and cool..terdapat juga pelbagai jenis entri post yang berunsurkan kelucahan dan kecarutan di sana.hehehehe..sori hamzah,ai terpromote dan juga terngutuk lak belog u.hehehe..tapi belog dia memang lain dari yang lain la.kalau skali korang dah baca,mesti nak baca lagi lagi dan lagi.


Haa..dalam latest entry dia ada post pasal cinta itu ibarat coli.(cintaaibaratcoli). Kalo baca title memang nak gelak la kan.Tapi bila baca full post memang ada yang betol gak la thesis si Hamzah ni. Haa...ni aku curik skit apa yg dia cakap dari belog dia k. HAMZAH,AI CURIK SKIT YE???NI DAH MINTAK IZIN NI... (^_^)


"Coli.. Bila dah pakai selalu mula lah rasa bosan.. rasa rimas.. asyik-asyik nampak coli ni. Getah coli tu pula menjadi kendur sebab pakai selalu.. Sama juga macam cinta.. try tengok muka balak lu 24jam tak henti-henti. Rasa nak muntah tak?

Coli.. Cinta.. Nak jaga cinta macam jaga coli juga.. Kalau betul-betul sayang pada coli, maka jangan pakai selalu.. pakai kejap-kejap sahaja.. seminggu sekali sudah cukup.. atau sebulan sekali sudah cukup.. baru lah tahan lama.. getah coli pun tahan lama.. sama juga macam cinta.. Kalau jumpa kadang-kadang lagi elok rasanya.. Baru lah rindu itu ada.."



Memang ada kebenaran dalam ayat2 HamzahIan ni.Tapi bagi aku la kan..cinta tak boleh di ibaratkan seperti coli.Sebab nya,cinta tu kena kekal 1 je dan kalau boleh utk selamanya.Tapi kalau coli lak,kita tak boleh pakai dia selama-lamanya even dah jaga dengan sebaik2 nya. Perempuan akan cepat merasa bosan dengan coli yang ada dan akan cuba mencari coli baru yang ada di pasaran. Eh,coli punya design ada macam2 woo sekarang ni.ngeeeee..
So,kalo everytime gila nak beli coli baru,camner nak kekal dengan coli lama kan.Lain lak dengan Cinta..kalau lah  boring je dengan cinta yg 1 da muka yg 1 itu,tak kan lah kita nak p skodeng2 cari cinta lain macam mana kita dok skodeng2 cari coli baru kan?


So,sebelum aku pun tak tau apa yang aku dah mula mrepek ni.Aku tetap suka perumpamaan Cinta ITu IBarat CoLi. Cuma how to jaga and simpan coli kesayangan korang tu,korang sendiri la yang tau.. (^_^)


 hahaha..aku curik gak ni dari belog dia.Aku suka weh dia buat design lov bra ni.muahahaha...credit tu belog terbangtinggitinggi.com.

No comments: