frust menonggeng..patah hati..kecewa...

Camat malam korang..wahh..macam pestime je nih gua wat entri malam2 dari opis pc.Heheehe.. Gasak arr..dah alang2 stay tu,amik kesempatan la kan.. :) ngeee...

 Malam ni tetibe je gua nak wat topik frust2 nih.. Sape tak penah putus cinta??? Baek yg dah kawen or tak smua penah rasa putus cinta tu kan? Cuma terms je la yg beza skit. Ala..sket je beza nye coz yg da kawen guna terms " CERAI" , yg tunang lak "PUTUS TUNANG" and yg kapel lak " CLASH or BREAK OFF".. bunyik je lelain tapi tetap sama je efek dia iaitu masing akan FRUST!! sama ada nak frust sampai tertonggeng or tak up to masing2 la kan..Heheehe.. :p




FRUST dan gua??? errr...gua rasa dalam becinta nih gua belum pernah rasa frust yg sebenar nya la.. Dalam erti kata lain frust menonggeng! Memang gua penah clash tapi efek frust yg gua trima tu tak seperti org lain. Kadang2 gua tingin gak nak rasa macam mana rasa frust yg org lain dok rasa tu. Sampai tak lalu makan la..nak telan2 ubat tido bagai. Kalau menangis tu memang ada la kan. Pompuan dgn air mata,mana leh nak pisah. Dop tubik air mata tu tak sah la. Eh..org laki pun sama je k.Jangan cakap korang tak nangis2 ni kalo frust. Macam lah gua tatau.Hehehehehe...

If ada yg pernah baca entri2 gua before ni yang pasal ex tak guna gua tu kan, korang rasa tu gua frust ke? Ekceli not at all k. Tu adalah luahan marah gua. yess..hati gua panasss sangat2 sebab adalah cita di sebalik tu. So,nak cakap gua frust sampai tertonggeng monggeng tu not soo me la.. Itu bukan frust,sebalik nya rasa tak puas hati je lebey..heheheeh.. kalo frust, maybe pipi gua dah mengecut 2cm kot.Hahahahaa...

Gua nak tanya kat sini kan, kenapa perlu ada frust kalo gagal dalam becinta nih?? [haissh..gua tak abes2 dgn ayat kenapa arini..apedaaa..] Maybe perasaan frust ni da memang sebati dalam jiwa smua kot. Its a human feeling. Or kalo lebih tepat lagi, perasaan frust ni bagi gua more to nafsu. Sebab nya,hanya kita je yg leh control nafsu kita. Tul tak? So,sama la dengan frust ni. Kalo tak leh kawal diri, dok terbawak dengan emosi tu je, tak teruk ke jadinya perasaan frust tu. Sampai ada yg sanggup nak bunuh diri smua.. Tapi apa yg gua huraikan ni more to terms gua jela eh.. Gua bukan pakar psychology pun, kalo ada yg tak betul tu harap maaf la..

Yang paling2 gua tak paham tu, baru je frust sebab kena tinggal dengan boyfie dah nak bunuh2 diri. Nak telan panadol sampai 2 3 papan. Ape jadah nye tu????? Cuba berpijak di bumi yg nyata leh tak. Smua yg terjadi tu ada hikmah nya. Kan dah di tetapkan Qada dan Qadar tu. Apa yg terjadi tu terima la dgn otak yang waras dan hati terbuka. Memang perpisahan tu sumting yg amat menyakitkan lagi2 with orang yg kita sayang sangat2. Tapi cuba think in the positive way.Sure korang akan sedar apa yg jadi ni ada kebaikan nye.




Baru kena tinggal dengan encik boyfie nak jadi gila. Abes tu camna lak pasangan2 yg "becerai mati" tu? Gua taknak guna contoh jauh la. Gua nak amik mak gua je sebagai contoh. Hope korang dont mind.
Camne mak gua leh tenang je bila arwah abah gua menghembuskan nafas beliau yg terakhir. Gua tau masa tu mak gua memang dah lemah. Tapi dia cuba kuat jugak. Dia cuba jadi tabah. Oi,korang kalo putus dgn balak/makwe kan,sekurang2 nya dia tak pernah idop dgn korang lagi k. Still leh terserempak kat mana2. If org yg bercerai mati ni. Ingat leh jumpa lagi ke kat mana2..  NOPE OK!!
Afta 1 months camtu, mak gua cakap dia redha dengan smua ni. Dia cakap lagi smua ni ada hikmah nya. Allah tu lebih sygkan abah gua. If let say abah gua hidup pun, mesti dia makin menderita dengan sakit2 dia tu.

So korang, cer renungkan betul2.. perlu ke nk frust sampai jiwa kacau ni smua..bagi gua tak la kot... Tapi terpulang lah pada masing2. Kalo boleh kuat dan bertahan, cuba la sedaya boleh. If not, dekat kan diri dengan DIA coz DIA lebih mengetahui segalanya. Insyaallah..ada yg baik di hadapan menanti kita.

Sekian,
Dya.


~~ C.H.O.W ~~

No comments: