basikal..oooo..basikal..

Pejam celik pejam celik dah nak masuk 7bln gua pindah umah baru ni. Pergh..cepat nye masa berlalu. Umah ni arwah abah beli dah lama sangat. Tapi sekali pun we olss tak penah stay sini. After abah dah passed away, baru mak decide nak renovate umah ni and stay sini.

So,bila da dok tempat baru ni. Everything agak baru dan lain la untuk gua dan famly.Hehehe.. Mabe before ni we olss stay kat tempat yg agak bandar dan sebok. But now, tempat baru we olss da brubah ke area kampung. Not bad at all. Siyes gua suka dok sini. Ikhlas cakap ni k coz kat sini sejuk,patu ondaway p and balik keje gua kena lalu kot sawah2.muhahaha..ijauuu je mata ni..takyah pakai spek dah lani :P

So,as a rangers yg berhati  mulia..ewaahh..tugas gua pagi2 ada lah utk hantar adik gua p skolah.Mai aii..bab ni yg gua failed sebab pagi2 kat sini gila sejukk kot.da macam kat genting je.Hehehe..kalo gua naik tenggiling tu,mau sweater 2 lapis la gua pakai. Masa gua antar adik gua tu, gua perasan yg budak2 kat sini majoriti nye berbasikal ke skolah. Wah..comel je gua tengok dorang bawak beskal deret2 tepi jalan. Maybe korang kata gua agak jakun dgn scene2 camni kan? ehehehe..
Ekceli, kat tempat lama gua memang payah nak jumpa budak2 bawak beskal p skolah ok.Kalo ada parking beskal tu,leh kira bape bijik beskal je yg ada. Smuanya mak abah antar or naik van ngan bas skolah.

pic ni gua amik dari google.

Then otak gua mula tepikir,wah banyak beza gak between budak bandar and luar bandar ni. Kalo la budak2 ni bawak beskal camni kat Penang town tu,silap2 leh kena langgar dah ni.Demmit..jalan kt Penang ni da macam hape jee.. Tapi satu benda yang best, bila da ramai2 budak bawak beskal camni p skolah, kurang la jamm kt jalan akibat mak bapak suka suki paking keta nak lepas anak2 dorang masok dlm skola kan.Hahahahaa..ni slalu jadi kat skola2 yg tepi jalan besar.


ni pun gua kebas dari google gak

So,next monday gua nak suruh adik gua naik beskal sendiri p skolah.Ahahha..tak payah gua nak pakai swater tebal2..Tapi jauh la plak.Cian adik gua.Takpe2..gua tetap teruskan misi antar dia la pagi2..adik bongsu punya pasal..sanggup je la.. :)

No comments: