harga dadah begitu tinggi???


 Semalam masa tengok Buletin Utama kat TV3, ada dorang keluarkan issue pasal dadah. CR agak terkejut dengan harga dadah yang begitu mahal di pasaran Malaysia. Kalo tak salah 1kg dadah di anggarkan bernilai RM100,000 hingga 200,000. Mak haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... gile mahal kot..

Patut la manusia2 yang malas bekerja memilih jalan singkat untuk menjadi senang dengan menjual dadah ni. Memang la cepat kaya dek non..tapi hang tak pikiaq ka apa nak jadi kat masa depan?? Contoh terdekat adalah ex-jiran CR sendiri. Mak bapak dia tau anak2 ni si tokan dadah. Tapi yg CR pelik nya, seakan mak pak dia ni tak kisah pun malah macam bangga ada kot. Sehinggakan sampai 1 rumah kena ambush dan dok dalam tahanan polis pun dorang tak serik2 gak lagi.. Aduyaiii... apa la nak jadi kan..

The latest is CR tengok anak dia yang sorang tu dah beli Honda Civic 2.0 baru.. CR jelesss ke sebab dia mampu beli Civic 2.0???? Pehlisssss la...skit pun CR tak jelesss wokeh... Kalo beli dengan hasil yang halal mungkin CR tumpang bangga la kan. Ni kalo beli dgn hasil dari jual benda alah tu CR rasa tak yah la kot nak jeles2 ni..
Bagi orang yang tak tau maybe orang akan kagum la.. Tapi bagi yg tau,rasanya leh pandang je la kot. Dah memang takde kerja, tak heran ke camne leh beli Civic 2.0 tu??

Tu yang tokan dadah, yang aweks2 macam CR ni plak.. Pehlisss la jangan mudah terpedaya dengan kemewahan "palsu" dari mamat2 itam obersea tu.. Sedih tau CR bila baca kes2 aweks2 yg jadi "keldai dadah" ni.. Boleh katakan yg jadi mangsa keldai dadah ni adalah bangsa CR sendiri.. Smalam dalam Buletin TV3 tu pun ada dorang temuramah dengan sorang aweks yang hampir2 menjadi mangsa tokan dadah ni dan dia ada share macam mana dia boleh hampir terjerumus.. Maybe Tuhan masih sayangkan dia dan dia sempat di selamat kan pihak polis.. So,sentiasalah beringat k..jangan cepat pandang pada kemewahan yang kita pun tak pasti dari mana datang nya.. Silap langkah kalo "kemewahan dan keindahan" tirai besi la jawab nye.. Lepas tu,sesal dah tak berguna.. Menangis bukan takat tak berlagu..lirik pun dah takde...


~~ C.H.O.W ~~
CikRangers (CR)

4 comments:

nanibahaudin said...

sepatutnya benda nie untuk kebaikan.. tapi disebabkan ada manusia tamak yg terlebih bijak.. tuelah jadiknye..

CikRangers (CR) said...

yess..dats rite..dlm perubatan pun guna gak drugs.tp dlm kuantiti dan cara yg betul..
ni yg over cerdik pandai ni la yg kasi binasa.. siap sludup heroin gred 4 masuk mesia kasi upgrade jadi gred 3..huhuhuh..

ROI said...

Jangan 'makan budi' orang, nanti diorang paksa kita buat macam2 ntok 'balas budi' diorang...

CikRangers (CR) said...

yesss..betul tu..beware & carefull oways needed.. :)