Ish3..hang ni annoying tau tak???

Tadi gua dapat phone call lagi dari property agen gua (agen gua ni bergerak solo.dia tak kerja kt mana2 company property pun). Dia sebok je dok tanya duit EPF gua da masuk ke belum?? HELLLLLLOOOOO... yang hang sebok2 nak tau pasepa??? Ni bukan skali hang tanya tau dak. Kalo kira2 da masuk 4 5 kali. Ni duit hang ka duit aku???

Haishhh...siyesly gua da mula rimas deal dengan orang yang macam ni. meh gua stori from the beginning k..

Ekceli mamat ni is my agen for beli rumah dat day. Ni pun abg gua yg kenal kan. So far,gua hire mamat ni sebab nak mudah kan urusan bank dgn lawyer je pun. Umah memang gua da cari sendiri and deal sendiri dengan owner dia. So,kerja mamat ni mudah la coz dia cuma nak cari kan gua mortgage advisor and lawyer je then deal2 skit dgn kerajaan negeri. For korang nye info, hal umah gua ni da pending over 1 year dah. sampai now leh cakap baru 80% complete kot.

Kalo korang yg biasa beli umah directly dari agen (i mean bkn agen lone ranger macam agen gua tu) sure korang tau procedure dia kan? Dorang nanti setel kan smua sampai la korang da dapat kunci baru korang jelaskan smua payment korang kat agen tu.
Tapi hal gua terbalik plak. Si mamat ni siap charge gua 1k utk service dia yg tak seberapa dan agak hampeh tu. Sebab abang gua cakap dia ni susa dan cari makan kot ni,OK Fineee...gua layan gak la. Cian sebab nak tolong bangsa sendiri. Tup2..masa kerja dalam 25% progress dia da mintak half payment dia. Cakap nak gua duit la apa la.. Finee..gua kesian gua kasi 500 advance.Tu last year tau gua kasi 500 tu..

Now,dia da tau gua submit utk pengeluaran EPF, dia dok sebok tanya lak sebab dia nak balance RM500 tu. Alasan dia, Wife baru bersalin la..pak mentua dia baru meninggal la..  Haissh....kerja tak setel da mintak payment kasi abes??? Apamacam punya cara kerja ni??? Memang gua kesian and gua nak setel kan balance payment dia tu. Tapi camne gua nak setel kan kalo hal umah gua pun tak setel2 lagi. Kunci umah pun gua tak dapat. Dah la EPF gua pun tak masuk akaun lagi.Camne la gua nak kasi duit dia.
Gua da cakap kayt dia yang akak EPF tu cakap within 14days baru duit nanti masuk. Tak paham2 lagi ke? Yang asyik dok call gua tanya duit dah masuk ke tak apehal? Siap tanya gua lagi acc num yg gua kasi tu active ke tak? HOI!!! ni acc gua guna tiap2 ari la. Ape lak tak active..


As conclusion nye.. GUA SANGAT2 LAH RIMAS SEKARANG NI!!!! 
To korang2 kalo nak beli umah nanti, cari la agen yg betul2 dari property company. Jangan jadi macam gua ni. Sebab nk kesian nak tolong orang, nak majukan bangsa sendiri..last2 diri sendiri yg terbako!! Huh!!!






~~ C.H.O.W ~~

No comments: