SPM ooo SPM

Wahhh..arini adik2 yg baru je abes SPM sure dah pi amik result masing2 kan? Kalo tak salah gua, skarang ni macam dah boleh check online je result tu. So adik2, no more sorok2 result from famly tau.Hihihihi..

Bila tengok budak2 ni ketaq2 nak amik result kan, gua teringat sangat2 kenangan gua dulu2 masa nak amik result.Mai sini gua nak share dgn ampa2 semua.Hehehehe..

Dulu masa skola2 nye time, gua ni adalah tidak pandai sangat dalam subjek Math. Memang gua elergic gila la dgn Math tu. Gua pun tatau pasai apa jadi camtu.Kadang2 bila hari ada Math je,sure gua malas nak p skolah sebab nya mesti gua kena denda. Ekceli kan, nak kata gua ni ngong sangat2 bab Math ni tak la. Bila dalam class memang gua bg tumpuan siap pokus betul2 apa cikgu gua ajar tu. Homework lak memang tiptop. Tak penah gua tak setel kan. Cikgu pun slalu puji gua.
Tapi problem nya, bila masuk exam je,sure gua kantoi.Ahahahahahaa.. ni gua pun tatau tang mana salah gua wokeh. Kalo wat latihan dalam buku, dalam class smua ok ja. Bila mai tang exam hancuss ya amat2.

So,masa nak SPM gua pulun la subjek Math ni even gua tau gua takleh score A kan. The best is gua slalu cakap "kalo tak credit pun takpela..janji gua pass je"..muahahhaa.. see..see betapa redha nye gua dengan kemengongan gua dalam subjek Math ni.

Malam before result SPM kuar, gua da takleh tido coz gua takut sangat2 Math gua tak pass.Ahahaha..Leh gua pikir pasal Math je kan. So,esok nye gua pun pi la skolah gua.Mak gua siap teman gua lagi wokeh. Arwah abah gua tunggu dalam keta je sebab dia nak smoking.Dalam skola mana leh smoke2 kan.hahahaha..lawak tau arwah abah gua ni.. [tetibe miss him sgt2 :( ]
Gua pun jalan2 slow2 masuk dewan.Gua dah plan awal2 gua nak p amik result lambat dari orang lain.Kira time gua sampai ni,bnyk member2 gua dah blah g enjoy. Dengan lafaz Bismillah, gua masuk dalam dewan. Cikgu dah ushar2 gua smacam je. Hati gua mula sentap dan tak sedap.. Hadoiii la..mati la gua.Kantoi agaknye result gua ni.

Gua pun rembat result dari cikgu salam2 apa yg patut and trus blah.Takut weh..Sampai je kat pintu keluar dewan, gua pun tengok result tu. Muahahahahahahahaaha.. result gua tak kantoi pun.Apa lah cikgu ni wat suspen je lebih.. Alhamdulillah..result gua OK and Math gua seperti yg gua doa2 kan lah. Gua pass cukup2 makan.Ahahahaha.. tak malu ka gua cite menda ni kat korang.Lantak arr..Janji gua pass weh..Huhuhuhu..

wahaahha..baru gua prasan gua salah type blogspot tu la.jadi blogpost lak.hehehhe..soriiii

Ni haaa result SPM gua.wakakakaka..memang la tak cemerlang sangat pun. Tapi gua tetap bangga gak dengan result ni coz gua dah try the best. With this result gak gua boleh cont study and dapat loan MARA  and gua pun da setel kan loan MARA gua tu sebab dapat pengurangan yg banyak.With this cukup2 makan result plus HND result gak gua dah berjaya as system admin yg paling mengong dan sengal kt opis gua ini.ni. Hehehehe... :)

To adik2 kt luar sana, even SPM korang takde la bagus sangat,jangan ingat future korang dah gelap k.Usaha sekuat mungkin agar ape yg korang cita2 kan jadi kenyataan kelak.Insyaallah.. Selamat Memilih UNI lepas ni..Hihihihi (^_^)

No comments: