depa boleh ja..awat pulak kita tak boleh???








 Pelbagai alasan orang tak nak solat – seluar kotor lah (dah tau kotor kenapa pakai?) , tak sempat lah, tak ada masjid/surau dan yang paling menyedihkan apabila kawan tak solat kita pun tak solat kononnya takut dipanggil alim sedangkan solat adalah kewajipan kita.

Peringatan untuk diri sendiri juga anda – tiada alasan untuk ponteng solat. Malaikat di bahu kiri kita tidak pernah jemu mencatatkannya. (memang terasa gila tengok smua pic2 ni.mula memuhasabah diri sendiri.... )


Semoga gambar-gambar di atas memberi sedikit keinsafan kepada kita supaya tidak lalai menunaikan kewajipan kita sebagai seorang hamba.




p/s: kredit to original photographer... :)


~~ C.H.O.W ~~
CikRangers(CR)

4 comments:

Wanz Mejuez said...

Kita..... hmmmm ada byk alasan... tak tahu nak kata..

baik wan perbetulkan diri sendiri..

CikRangers (CR) said...

btul tu wan..bek kita pebetul diri kita kan.. :)

kopisoda said...

dimanapun kau berada akhirnya kembali pada-NYA :)

Akulah Pak Lan said...

Hendak seribu daya..tak nak seribu dalih..