Petua bersama CR #1

Hehehhe..Salam Jumaat olss.. dah lama rasanya CR tak share2 petua dalam ni kan.Selalunya dolu2 kalo Jumaat je mesti CR ada je share petua2 nih..

Arini CR nak share lagi lah petua2 yang CR tau dengan geng2 CR semua.. Kadang2 petua orang2 lama ni lagi berkesan dari teknologi moden.Cuma time consuming je la..Efek dia lemm skit..hehehehe...


 
1. MEMBUANG TAHI LALAT HIDUP

Ambil getah daun kemboja, bubuh pada tempat tersebut dan tampalkan dengan kapas.Buatlah sedemikian sehingga hilang.Begitu juga dengan caranya membuang ketuat kulit dan mengubat tapak kaki yang pecah-pecah. (tapi kalo taik lalat tu elok, tak yah la kot nak di buang2 nye..ye dok? )


2. MENGHILANGKAN BAU MULUT

Ambil beberapa helai daun sireh diramaskan ke dalam air dan berkumur.Buatlah selama beberapa hari.



3. MENGURANGKAN MUKA KASAR DAN BINTIK-BINTIK HITAM

Cari buah mentimum, diparut dan diperah lalu diambil airnya.Gunakannya untuk mencuci muka anda sewaktu hendak tidur.Boleh juga tempel atau tampalkan hampas mentimum itu ke wajah anda.Pada sebelah petangnya, mandi dengan air suam dan cuci muka anda berkali-kali dengan air suam.



Hurm..cukup la kot rasanya 3 petua untuk hari ni..Semoga bertemu lagi dalam segmen PETUA BERSAMA CR!!! hehhehee







~~ C.H.O.W ~~
CikRangers(CR)

9 comments:

lepak said...

suka petua no 3 tu...huhuhu

CikRangers (CR) said...

lepak: yup..cer try..nnt muka rasa fresh je tau..hehehee

lepak said...

nanti letak lg petua ehhh..mls nak mencari...tgk kt blog CR jer senang...huhuhu

CikRangers (CR) said...

Insyaallah..boleh je lepak..rasanya ni 2nd or 3rd time kot CR letak petua dlm ni.tu la susah nye bile x buat label.hahahaha

Akulah Pak Lan said...

petua nak putih kan kulit tak dak?

mykhalis said...

nampaknya kena wat yang kedua ni..wahahha

CikRangers (CR) said...

PakLan: nak ke?kalo nak leh je nak share nanti..hihihihi..

Khalis: errrr..Insyaallah...nnt CR cont lagi dgn petua2 yg lain lak ye..

**::CIKNUURUL::** said...

gud 1,..hehe,..petue ni bce je tp nk buatnye tu ya Rabbi,punyerla malassss,.huhu,.

CikRangers (CR) said...

aah..betul tu..sebab kesan dia lambat sgt.tp once da nampak hasil,smangat tu kuat la skit.. :)