manusia belagak!!!


Entri ni aku tulis dari crita benar tau.cian sangat kt sorang kawan aku ni sebab ari2 dia kt opis,tepaksa melayan dan menadah muka nak tgk 'jiran sebelah' dia yg mcm tuuutttt je pangai nye.

Cite nye camni.dulu aku dgn kawan aku ni 1 team.kira kami ni pun jiran sebelah menyebelah gak la. :) even aku agak senior skit dari kawan aku ni.aku still respect dia as kawan yg lebih tua dari aku.kira pangkat kakak la ni. Lama gak aku dgn dia 1 team. dekat2 3 taun gak la. Mcm2 kami share besama. dari happy dapat bonus sampai la kena maki pun kami share gak.Aku suka jadi pemBEKAP dia tau.sebab ye la.smua org ada buat salah kan.Tapi as kawan,aku sanggup la memBEKAP dia sebab tau tu bukan salah dia.

Nak di jadikan crite.Since taun lepas,aku kena tukar ke team lain.Kira ke team yg lagi mencabar hotak dan kepala aku la nak manage. (act,dlm team ni kan...aku la yg paling sengal dan lemm skit.sebab nye aku tak pandai bab2 server sgt maa..kira kanak2 baru merangkak je ni).

Oleh kerana pengCONVERTan aku ke team baru, adalah 1 makluk asing ni dpt utk ambil alih tempat aku la kt team lama ni. Act, makhluk ni dia dari team lain.Oleh dek rasa kesian yg amat sangat dgn dia(sebab dia suka cita dia kena buli dgn supervisor dia) kami pun tarik la dia join team lama aku ni.sebab aku pun da nak chow kan.. :)

Tugas2 nak ngajor makhluk ni di take over oleh kwn aku ni la.Sepenuh feeling tau dia ajor si makhluk ni. Takde 1 bende pun yang dia skip and sorok2.Kira tak nak kede ilmu la kan.tak baeekkk woo kede2 ilmu ni. Then sampai masa nya,aku pun dah mula keja dgn team baru. and si makhluk ni pun da mula take over keje2 lama aku.

Ku sangka air 100% di dalam botol,rupanya air masak di dalam nya..ewwaaah...aku ingat kan si makhluk ni betul2 leh di buat kawan la kan. rupa2 nya, dia ni propa je lebih.sungguh kekwat,bongkak,busuk hati dan mcm2 lagi la. Dengan belagak diva nye, dia leh tak betegur langsung dgn kwn aku yg betungkus lumus dok ajor dia dulu. Tak betegur 1 hal la.siap tunjuk dia best sangat2 lak tu. Kalau kita nak showoff yg kita ni best,jangan la sampai menjatuh kan org lain,itu amat lah tidak baik wokeh..sooo terukk org yg prangai camni.

huh!!bajet cun la wat muka camtu.tak baeekk tau.rezki pun lari jejauh je..senyum2 la skit k.. :)

Bukan tu je, yang wat aku betambah pelik lagi siap dorang ni bekerja takde communication. Bkan nak cakap not at all la kan,cuma takde becakap langsung.Papehal main email je.Padahal dok sebelah2 je. Bila keje takde becakap2 ni,agak susah gak la kan.lagi2 dorang nye keje related dgn user.al maklumlah kitorang ni keje kt IT Dept. Tapi dlm banyak2 sifat kebelagakKAN dia tu,aku paling tak boleh tahan bila dia pandai je bermuka2.kalo muka buku(FB) i likeee la kan.

Tapi what to do.manusia semua lain2.even kita ni merendah diri nak je tegur ajak borak bagai.tapi kalo orang dah tak mau,tak sudi,apa kita leh buat lagi kan?
So,untuk kawan aku tu.bawak2 la brsabar wokeh..cek tau ampa boleh sabaq banyak2 kan?ala..takat org buat kekwat dgn kita.apa la sangat kan.janji kita jgn jadi mcm dia sudah la.. :)


Peace no war!!! bukan kat palestin je ada war k.war tu dalam diri kita sendiri pun ada.pandai2 la kita nak lawan nye.. (^_^)

No comments: