Betapa obses nya anda untuk kurus???

Hurm..tengok je tajuk dah mencabar keyakinan diri kan??( untuk aku je la ni) :)
Kalo nak di ikutkan,sesapa manusia dlm dunia ni memang taknak menjadi gemuk atau lebih sedap if aku ckp orang cute.hehehee..

Cuba la tanya sesapa je.nak tak dorang jadi orang cute mute ni?mesti dorang cakap,eee..taknak..!!! malu la kalo jadi macam tu.Memang hakikat nye smua orang nak kelihatan kurus selim melim dan cantik.of kos la kan.sapa yang tak suka jadi cantik.hehehe
cian abg baju pepel ni..siap ada tulih obes lagi kat baju dia tu.. :(

Tapi,ada ke kita penah tepikir apa perasaan org yang berbadan cute ni?? (temasok aku gak lah ni ye..) Kadang2 manusia ni di kurniakan otak oleh tuhan tapi taktau nak pikir before do something. Aku penah dengar crita ada orang yg disisih kan sebab dia OBES sahaja.pity sangat wokeh.kalo la nak double stendet skali pun,jgn la buat camtu kat org.sebab nya,Tuhan dah jadikan smua umat2 nya ni sempurna di mata Nya.Kalo DIA pun tak memilih makhluk2 ciptaan nya,beri rasa kasih,rasa ehsan..sapa lah kita ni as MANUSIA biasa yg nak pilih2 orang ni.ye dok??

Ok lah..actually banyak gak produk2 untuk orang cute ni cuba menyelim kan badan dorang.ada yg murah,ada yg mahal.smuanya tepulang pada diri masing2.

ni ada contoh yg sempat aku google nak paste kat cni.( act aku pakai ni.hahahaa..tp lani dah stop sebab bajet ahkak dah tak mampu nak menampung smua ni) :)

1- Herbalife

ni aku consume till now la.bukan nak drastik slim down.kalo leh nak secara sihat la.. :)

2- Marie France Bodyline (MFB)
ni pun aku dah wat.ada 1 je last session.but aku taknak cont lah.very the over bajet oledy.but,even takde perubahan drastik kt body aku.atlis ada je 1 part tu yg nampak lain.heheheh.. i likeee k... :)

3- ZUMBA
haa...yg ni part paling best.dia ala2 latin dancing tau.save duit sebab tak perlu bayar ratus2 or riban2 nak slim.leh tengok kat youtube je than lets ZUMBA!!!!
p/s: vidoe zumba sila cari sendiri k.ada bnyk sangat teknik yang boleh korang ikut.tp my febret step is merengue lor.. :)

Zumba bukan berasal dari Afrika, tetapi ia adalah pergerakan yang mempunyai unsur-unsur tarian. Perkataan Zumba bermakna parti dalam bahasa Latin berasal dari Colombia, Amerika Selatan.

Zumba popular pada tahun 1990-an dan sangat dikenali di Mexico, Jepun dan Amerika Syarikat (AS). Ia diperkenalkan oleh Beto Perez bersama dua orang usahawan lain iaitu Alberto Pelman dan Alberto Aghion. -- artikel from kosmo online.

screen shot from www.zumba.com
Tak kira lak korang bertubuh kecik kan,cute ke sasa ke.apa yang penting,korang sihat dan amalkan cara hidop yang sihat. :)

No comments: