Kalau Berpacaran!!! Jangan nak ehem2 je ye...



After lagu2 Maher Zain kan..aku mcm teruja lak bila dengar lagu kalau berpacaran by Suhaimi Mior Hassan Ft Ana Rafali and Altimet ni. Lagu dia agak catchy and macam lil bit jenaka pun ada gak. Senang la nak tarik minat pendengar nak dengar lagu ni berulang kali kan.


Tapi apa yg paling best pasal lagu ni kan, is the lirik itself la. Memang makan dalam la kan lirik dia ni (aku pun terasa dengan terkena gak.huhuhu) aku tabik springg toing2 la kat Suhaimi Mior Hassan ni as singer and pencipta lirik lagu ni. Lirik dia simple je tapi penuh makna mendalam. Meh kita tengok lirik dia eh..

Kalau berpacaran

Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang


Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang


Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya


Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah

Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

haaaa..hamikk ko..skali terkena batang idong aku dgn korang2 kan..hehheehe...
aku nak kawen cepat2 la camni.baru tak terkena tempias lagu ni. :)

No comments: